Iako mnogi Crni petak smatraju tek neizbježnim dijelom globalizacije, svi indikatori govore nam kako nam je ovaj običaj došao da ostane. Tome u prilog govore i podaci o kontinuiranom rastu, kako obima prodaje na ovaj dan, tako i popularnosti spomenutog praznika u našoj zemlji. I premda nas Crni petak još ne mazi popustima na kakve su navikli Amerikanci, i kod nas sve više prodavaonica shvaća kako je praznik trgovine moguće ignorirati samo na vlastitu štetu. Na ovo sve više upozoravaju i egzaktni podaci: na Crni petak 2018. potrošeno je čak 20% (ili 115 milijuna kuna) više nego prethodne godine (premašujući i prognoze HGK o 500 milijuna kuna), a ni popusti više nisu od jučer: prije samo nekoliko godina, nisu premašivali 30%, dok danas nerijetko prelaze i 50%!

1. Što kupiti na Crni petak?
2. Kupci, oprez!
3. Black Friday – online ili offline
4. Black Friday 2019

Što kupiti na Crni petak?

Vjerojatno se još nije pojavio proizvod koji se na Crni petak negdje neće nuditi na popust; ipak, uobičajeno se ovaj potrošački blagdan povezuje s proizvodima kao što su namještaj, odjeća i obuća, elektronička roba i potrepštine za dom. Napokon, Crni petak otvara blagdansku potrošačku groznicu, a upravo su proizvodi trajnije naravi najtraženija roba u periodu darivanja.

Kako biste ovogodišnji Crni petak dočekali spremniji, neće biti naodmet da vam pomoću nekoliko primjera pokušamo dočarati atmosferu prošle godine. Tako je Deichmann Crni petak 2018. dočekao s 20% sniženja na obuću i torbice, dok je Lesnina Crni petak začinila popustima od 20 do preko 50%. Također umjerene (oko 20%), ali ne i manje atraktivne popuste na svoj prebogat asortiman ponudili su i IKEA i Hervis.

Iz iskustva je jasno da popust od 70% u Hrvatskoj još uvijek predstavlja gornju granicu. U kategoriji tehničke opreme za Links Crni petak je osvanuo upravo s ovakvim popustom; na istu se lijepu gestu prema kupcima odvažio i Jysk u kategoriji namještaja (produživši priliku čak na cijeli vikend).

Kupci, oprez!

Premda blagdanska atmosfera lako ponese svojom magijom, uvijek je potrebno sačuvati hladnu glavu i očekivanja održati realnima. Kao što je već napomenuto, kod nas tradicija Crnog petka još nije do kraja zaživjela,  a ni prinuda za rješavanjem nagomilanih zaliha nije tolika kao u društvima s dužom tradicijom potrošnje. Zato se potrošači privučeni gromko najavljivanim popustima lako mogu razočarati: najtraženije proizvode lako će razgrabiti nekolicina najbržih, a basnoslovni popusti malo znače jednom kad se police i skladišta isprazne. Stoga, potrudite se da budete među prvima u redu, uvijek pripravni na moguća razočaranja.

Black Friday – online ili offline

Premda se kod nas Crni petak (kao i šoping uopće) još uvijek primarno odnosi na kupovinu offline, posljednjih godina i naši se web-shopovi se sve manje ustručavaju pohvaliti svojim popustima.  Na novosti se teško navikavamo, a imajući u vidu s jedne strane činjenicu kako naši kupci još uvijek na online trgovinu gledaju s nepovjerenjem, a s druge realne opasnosti koje vrebaju na internetu, MUP je prošle godine izdao upute i upozorenja upravo u tu svrhu kako bi pomogao kupcima svesti rizike na najmanju moguću mjeru.

Black Friday 2019

Činjenica da podaci o zastupljenosti prodaje pojedinih proizvoda na Crni petak u nas još uvijek nisu javno dostupni (osim podataka o potrošnji u najširim crtama koje vodi Porezna Uprava), ne smije nas obeshrabriti: svijet je danas globalan i umrežen, i ono što važi u inozemstvu, prirodno, sve više vrijedi i kod nas. Letkomat je ovdje upravo da bi vam pomogao uz najveću moguću preglednost istražiti svijet vaših potreba i želja. Zato, poučeni iskustvima prethodnih blagdana, pružit ćemo još par preporuka uz koje ćete teško pogriješiti: u kategoriji tehnike predložit ćemo još Elipso, u ponudi za dom i vrt – Bauhaus i Pevec. Emmezeta osigurava ponudu kvalitetnog namještaja, što se tiče obuće tu je Planet obuća, a vrsni repertoar kozmetike donose DM, Muller, Oriflame

Black Friday u Hrvatskoj

Leave a Reply

Your email address will not be published.


Post navigation